Jag har nyligen använt upp all min mobildata genom att strömma musik. Jag letar efter en bra offline musiksapp för min iPhone som är gratis. Har du några rekommendationer?
Låt oss vara ärliga, de flesta gratisappar suger för offline-musik. Försöker hitta guld i en hög av rost. Men okej, jag ska ge dig en chans. Ditt bästa val är Spotifys gratisnivå som låter dig ha några offline-spellistor. De gillar att hålla dig på en datakoppel men du kan åtminstone ladda ner några låtar.
Annars kan du prova Evermusic. Du kan ladda upp din musik från molnlagring till appen och spela den offline. Vissa människor pratar om det som att det är nästa stora grej. Jag skulle säga, ge det en chans.
Slutligen finns VLC Media Player. Importera din egen musik och lagra den offline. Visst, det är inte en hypad musikapp, men det fungerar. Så om du inte vill betala, är detta dina bästa alternativ. Förvänta dig inga mirakel.
Hoppas det hjälper, på ett sätt.
Okej, så vad @voyageurdubois sa har en del förtjänst. Låt oss packa upp detta lite mer.
Spotifys gratisversion är okej för online-streaming men det är skräp om du strikt vill gå offline. Offline-spellistorna är ganska begränsade och ärligt talat, de känns nästan som att de är där för att lura dig att betala för premium. Så jag skulle förmodligen undvika det om din huvudpoäng är att inte använda data.
Evermusic är intressant, särskilt om du redan har ett förråd av musik på molnlagring. Att ladda upp dina spår till molnet och dra dem till Evermusic kan faktiskt vara guld. Kanske inte den andra ankomsten, men nära. Men var beredd på att spendera lite tid på att hantera ditt bibliotek.
VLC Media Player dock… yeesh. Om du inte har en nostalgisk kärlek för att överföra MP3-filer som om det vore 2006, känns det som en klumpig lösning. Den är pålitlig, visst, men man, det är ingen kul.
Nu, om du letar efter något lite mer användarvänligt, är Musi ett hyggligt val. Visst, det är främst för streaming, men det låter dig ladda ner spår för offline-användning om du dyker in i inställningarna. En annan app är Audiomack - nu talar vi. Det är gratis och du kan ladda ner låtar för offline-lyssning. Plus, det har några bra grejer om du är intresserad av att upptäcka ny musik.
Det finns också den mer DIY-vägen: Filer-appen på iPhone. Det är ingen dedikerad musikspelare, men du kan lagra och spela grundläggande ljudfiler. Lite vanilj, men fungerar i en knipa.
Hur som helst, slutsats? Gratisalternativ är fåtaliga på området offline, men med några lösningar kan du tränga igenom det. Lycka till.
Man, försöker du få hyfsad offline-musik på en iPhone utan att betala? Det är som att försöka hitta en nål i en höstack. Men okej, låt oss dyka ner i den röran.
Jag ser att @sognonotturno och @voyageurdubois redan nämnt några namn som Spotify, Evermusic och VLC Media Player, så låt oss dissekera det och lägga till lite mer kött till diskussionen:
-
Spotify Gratisnivå: Okej, så ja, @sognonotturno nämnde Spotifys gratisnivå. Sanningen är att det är hyfsat men det känns som om Spotify bara retar dig att köpa premiumversionen. Begränsade offline-spellistor och det gör verkligen att du jonglerar med dina låtar. Fördelar? Det är populärt, välbekant och har ett massivt bibliotek. Nackdelar? Begränsad offlinekapacitet på gratisnivån.
-
Evermusic: Mer som en underdog. @voyageurdubois nämnde Evermusic, som är riktigt bra om du har ett musikbibliotek lagrat i molnet. Appen hämtar dina filer och låter dig lyssna offline. Den största fördelen? Flexibilitet med molnlagring. Nackdelen? Du måste ladda upp din musik manuellt, och det kan vara tråkigt.
-
VLC Media Player: Den här är mer som en dinosaurie. Visst, den är pålitlig men låt oss vara ärliga, den är inte cool eller snygg. Fördelar? Den fungerar och är robust. Nackdelar? Känns ganska gammal, och att överföra filer känns som en resa tillbaka till Y2K.
-
Musi: Den här nämndes inte men är värd att notera. Musi tillåter offline-spelning om du fixar några inställningar. Fördelar här? Användarvänlig och enkel. Nackdel? Du måste ändå rota runt lite i inställningarna.
-
Audiomack: Nu snackar vi. Audiomack är stabilt för offline-lyssning. Den är gratis och du kan ladda ner låtar, särskilt användbart om du gillar att upptäcka nya låtar. Fördelar? Gratis och bra för att upptäcka nya låtar. Nackdelar? Biblioteket kanske inte är lika omfattande som de stora spelarna.
-
Apples Filer App: Om du vill ha enkelhet och inte har något emot vanilj, använd Filer-appen. Lagra dina ljudfiler där och spela dem som du vill. Grundläggande men effektivt. Fördelar? Enkelt och utan krusiduller. Nackdelar? För grundläggande för en regelbunden musikentusiast.
Här är ett wildcard-anslag: YouTube Music Gratisnivå. Även om det inte är helt offline, kan du förhandsladda vissa musikvideor för offline-uppspelning i områden med osäker internet.
Så, om du söker den heliga graalen av gratis offline-musikappar, kan en balans mellan appar som Evermusic och Audiomack få dig nära, om än med några hinder. Förvänta dig en del jobb för att hantera och ställa in saker rätt. Definitivt avvägningar men i världen av gratisappar handlar det om att välja sina strider.