Jeg brugte for nylig al min mobildata ved at streame musik. Jeg leder efter en god offline musikapp til min iPhone, der er gratis. Nogle anbefalinger?
Lad os være ærlige, de fleste gratis apps suger til offline musik. Det er som at finde guld i en bunke rust. Men okay, jeg vil give det en chance. Dit bedste bud er Spotify’s gratis niveau, der tillader nogle offline playlister. De kan lide at holde dig på en data snor, men du kan i det mindste downloade et par sange.
Udover det, prøv Evermusic. Du kan uploade din musik fra cloud-lagring til appen og afspille den offline. Nogle mennesker roser det som om det er den anden komme. Jeg vil sige, giv det en chance.
Til sidst er der VLC Media Player. Importer din egen musik og gem den offline. Selvfølgelig, det er ikke en trendy musikapp, men det virker. Så medmindre du vil betale, er disse dine bedste muligheder. Forvent ikke mirakler.
Håber det hjælper, på en måde.
Okay, så hvad @voyageurdubois sagde har noget på sig. Lad os pakke det lidt mere ud.
Spotifys gratis version er okay til online streaming, men det er skrald, hvis du kun vil gå offline. Offline-playlisterne er ret begrænsede, og ærligt talt føles de næsten som om, de er der for at lokke dig til at betale for premium. Så jeg vil nok holde mig væk, hvis dit hovedformål er at undgå dataforbrug.
Evermusic er spændende, især hvis du allerede har en masse musik på cloud-lagring. At uploade dine sange til skyen og trække dem ind i Evermusic kan faktisk være guld værd. Måske ikke en åbenbaring, men tæt på. Men vær forberedt på at bruge noget tid på at administrere dit bibliotek.
VLC Media Player dog… yeesh. Medmindre du har en nostalgisk kærlighed til at overføre MP3’er som det er 2006, føles det som en klodset omvej. Det er pålideligt, sikkert, men mand, det er ikke sjovt.
Nu, hvis du leder efter noget lidt mere brugervenligt, er Musi et anstændigt bud. Jo, det er primært til streaming, men det tillader dig at downloade numre til offline brug, hvis du dykker ned i indstillingerne. En anden app er Audiomack - nu taler vi. Det er gratis, og du kan downloade sange til offline lytning. Plus, det har noget godt indhold, hvis du er til at opdage ny musik.
Der er også den mere gør-det-selv-rute: Filer appen på iPhone. Det er ikke en dedikeret musikafspiller, men du kan gemme og afspille grundlæggende lydfiler. Lidt kedeligt, men det fungerer i en snæver vending.
Anyway, bundlinjen? Gratis muligheder er få og langt imellem i offline-afdelingen, men med nogle omveje, kan du kæmpe dig igennem det. God jagt.
Mand, forsøger du at få anstændig offline musik på en iPhone uden at betale? Det er som at lede efter en nål i en høstak. Men okay, lad os dykke ned i dette rod.
Jeg ser @sognonotturno og @voyageurdubois allerede har nævnt nogle navne som Spotify, Evermusic og VLC Media Player, så lad os dissekere det og tilføje lidt mere saft til samtalen:
-
Spotify Free Tier: Okay, så ja, @sognonotturno nævnte Spotifys gratis niveau. Sandheden er, det er anstændigt, men det føles som om Spotify bare driller dig til at købe premiumversionen. Begrænsede offline playlister, og det får dig virkelig til at jonglere med dine sange. Fordele? Det er populært, velkendt og har et enormt bibliotek. Ulemper? Begrænset offline kapacitet på gratisniveauet.
-
Evermusic: Mere som en underdog. @voyageurdubois nævnte Evermusic, hvilket er legitimt, hvis du har et musikkerne gemt i cloud-lagring. Appen trækker dine filer ind og lader dig lytte offline. Den største fordel? Fleksibilitet med cloud-lagring. Ulempen? Du skal uploade din musik manuelt, og det kan være kedeligt.
-
VLC Media Player: Denne er lidt af en dinosaur. Jo, den er pålidelig, men lad os være ærlige, den er ikke smart eller cool. Fordele? Den virker og den er robust. Ulemper? Føles ret gammel, og at overføre filer føles som en rejse tilbage til Y2K.
-
Musi: Denne blev ikke nævnt, men den er værd at bemærke. Musi tillader offline afspilning, hvis du justerer nogle indstillinger. Fordele her? Brugervenlig og ligetil. Ulempe? Du skal stadig rode lidt rundt i indstillingerne.
-
Audiomack: Nu taler vi. Audiomack er solid til offline lytning. Den er gratis, og du kan downloade sange, særlig nyttigt hvis du er til at opdage nye numre. Fordele? Gratis og god til at opdage nye numre. Ulemper? Biblioteket er måske ikke så omfattende som de store spillere.
-
Apples Filer App: Hvis du vil have enkelhed og ikke har noget imod det basale, brug Filer-appen. Opbevar dine lydfiler der og afspil dem som du vil. Simpelt men effektivt. Fordele? Simpelt og uden dikkedarer. Ulemper? For basalt for en regelmæssig musikentusiast.
Her er en joker: YouTube Music Free Tier. Selvom det ikke er helt offline, kan du forindlæse visse musikvideoer til offline afspilning i områder med dårlig internet.
Så hvis du søger den hellige gral af gratis offline musikapps, kan en balance mellem apps som Evermusic og Audiomack måske komme tæt på, om end med nogle bump. Forvent en smule arbejde med at administrere og sætte tingene op korrekt. Klart kompromiser, men hey, i en verden af gratis apps handler det om at vælge sine kampe.