Beste boekhoudsoftware voor Mac?

Ik ben nieuw in het gebruik van een Mac en ik moet de beste boekhoudsoftware vinden die compatibel is. Ik heb een klein bedrijf en heb iets betrouwbaars en gebruiksvriendelijks nodig. Enige aanbevelingen?

Oh, het drama van het vinden van boekhoudsoftware voor Mac. Laat me je redden van de kwelling. QuickBooks voor Mac is waarschijnlijk de beste keuze. Het is behoorlijk betrouwbaar en heeft alle functies die je kleine bedrijf nodig heeft. Als je iets lichters nodig hebt, is FreshBooks een fatsoenlijk alternatief—mooi om naar te kijken en gebruiksvriendelijk. Maar wees gewaarschuwd, QuickBooks heeft de neiging je wil om te leven uit te zuigen met zijn maandelijkse abonnementskosten. Toch de moeite waard om te overwegen als je robuuste functionaliteit nodig hebt. Als je een hekel hebt aan abonnementen, is GnuCash open-source en gratis—maar een beetje lomp. Kies dus verstandig je vergif.

Ik zal eerlijk zijn, sommige boekhoudsoftware kunnen je het gevoel geven dat je je Mac uit het raam wilt gooien. QuickBooks voor Mac? Ja, het is betrouwbaar, maar man, die abonnementsprijzen kunnen je van binnen een beetje laten huilen (of veel). Als je van mooie interfaces en gemakkelijke navigatie houdt, dan is FreshBooks redelijk – maar het zal je niet zoveel functies geven als QuickBooks. Dan is er GnuCash als je dat hele ‘gratis maar lompe’ gevoel leuk vindt – open source kan cool zijn, maar het kan soms lastig in gebruik zijn.

Een andere kanshebber die het vermelden waard is, is Xero. Het is gebruiksvriendelijk en schaalbaar voor een groeiend bedrijf. Bovendien is het cloud-gebaseerd, dus je kunt er onderweg bij. Maar, je kijkt hier weer naar een abonnementsprijs, dus denk na over wat het voor jou waard is.

Oh, en als je de Mac Factor overweegt – Wave Financial is er ook eentje om te bekijken. Het is gratis met optionele betaalde diensten en werkt vrij goed op MacOS.