Jeg brukte nylig opp all mobildataen min ved å strømme musikk. Jeg ser etter en god offline musikkapp for min iPhone som er gratis. Noen anbefalinger?
La oss innse det, de fleste gratis apper suger for offline musikk. Prøver å finne gull i en haug med rust. Men ok, jeg skal være med deg. Din beste innsats er Spotifys gratisnivå som tillater noen offline spillelister. De liker å holde deg i en datalenke, men du kan i det minste laste ned noen sanger.
Annet enn det, prøv Evermusic. Du kan laste opp musikken din fra skylagring til appen og spille den offline. Noen mennesker raver om det som om det er en annen komme. Jeg vil si gi det et forsøk.
Til slutt, det er VLC Media Player. Importer din egen musikk og lagre den offline. Jada, det er ikke en buzzende musikkapp, men det fungerer. Så med mindre du vil betale, er dette dine beste muligheter. Ikke forvent mirakler.
Håper det hjelper, på en måte.
Greit, så det @voyageurdubois sa har noe for seg. La oss pakke dette ut litt mer.
Spotify sitt gratisnivå er greit for online streaming, men det er elendig hvis du bare ser etter å gå offline. De offline spillelistene er ganske begrensede og ærlig talt, de føles nesten som om de er der for å lokke deg til å betale for premium. Så, jeg ville nok styrt unna hvis ditt hovedpoeng er ingen databruk.
Evermusic er interessant, spesielt hvis du allerede har en haug med musikk i lagringstjenester i skyen. Å laste opp sporene dine til skyen og trekke dem inn i Evermusic kan faktisk være gull. Ikke en annen komme kanskje, men nesten. Men vær forberedt på å bruke litt tid på å administrere biblioteket ditt.
VLC Media Player da… jøss. Med mindre du har en nostalgisk kjærlighet for å overføre MP3-er som det er 2006, føles det som en klønete løsning. Det er pålitelig, for all del, men det er ingen moro.
Nå, hvis du ser etter noe litt mer brukervennlig, er Musi et anstendig valg. Selvfølgelig, det er hovedsakelig for streaming, men det lar deg laste ned spor for offline bruk hvis du dybder inn i innstillingene. En annen app er Audiomack - nå snakker vi fremgang. Det er gratis, og du kan laste ned sanger for offline lytting. I tillegg har den noen gode ting hvis du er interessert i å oppdage ny musikk.
Det er også den mer DIY-ruten: Filer-appen på iPhone. Det er ikke en bestemt musikkspiller, men du kan lagre og spille grunnleggende lydfiler. Litt vanilje, men fungerer i en knipe.
Uansett, bunnen av lista? Gratis alternativer er tynne i offline avdelingen, men med noen løsninger kan du komme deg gjennom det. Lykke til.
Mann, prøver du å få skikkelig offline musikk på en iPhone uten å betale? Det er som å lete etter en nål i en høystakk. Men ok, la oss dykke ned i dette kaoset.
Jeg ser at @sognonotturno og @voyageurdubois allerede har nevnt noen navn som Spotify, Evermusic og VLC Media Player, så la oss analysere det og legge til litt mer kjøtt på beinet:
-
Spotify Gratisversjon: Greit, @sognonotturno nevnte Spotifys gratisversjon. Helt ærlig, den er grei men det føles som om Spotify bare prøver å friste deg til å kjøpe premiumversjonen. Begrensede offline-spillelister og du må virkelig sjonglere sangene dine. Fordeler? Det er populært, kjent og har et enormt bibliotek. Ulemper? Begrenset offline-evne på gratisversjonen.
-
Evermusic: Mer som en outsider. @voyageurdubois nevnte Evermusic, som er legit hvis du har et musikkbibliotek lagret i skyen. Appen henter inn filene dine og lar deg lytte offline. Den største fordelen? Fleksibilitet med skylagring. Ulempen? Du må laste opp musikken din manuelt, og det kan være kjedelig.
-
VLC Media Player: Denne er litt av en dinosaur. Sikkert, den er pålitelig, men la oss være ærlige, den er verken glatt eller kul. Fordeler? Den fungerer og er robust. Ulemper? Føles ganske gammel, og å overføre filer føles som en tur tilbake til år 2000.
-
Musi: Denne ble ikke nevnt, men det er verdt å merke seg. Musi tillater offline avspilling hvis du justerer noen innstillinger. Fordeler her? Brukervennlig og enkel. Ulempe? Du må fortsatt grave litt i innstillingene.
-
Audiomack: Nå snakker vi. Audiomack er solid for offline lytting. Det er gratis og du kan laste ned sanger, spesielt nyttig hvis du liker å oppdage nye spor. Fordeler? Gratis og bra for å oppdage nye låter. Ulemper? Biblioteket er kanskje ikke like omfattende som de store aktørene.
-
Apples Filer-app: Hvis du vil ha enkelhet og ikke bryr deg om noe fancy, bruk Filer-appen. Lagre lydfilene dine der og spill dem som du vil. Enkel men effektiv. Fordeler? Enkel og uten dikkedarer. Ulemper? For enkel for en regelmessig musikkentusiast.
Her er en joker tilnærming: YouTube Music Gratisversjon. Selv om den ikke er helt offline, kan du forhåndslaste visse musikkvideoer for offline avspilling i områder med dårlig internett.
Så, hvis du leter etter den hellige gral av gratis offline musikkapper, kan en balanse mellom apper som Evermusic og Audiomack bringe deg nærmere, men med noen hindringer. Forvent litt arbeid for å administrere og sette opp ting riktig. Definitive avveininger, men hei, i den verdenen av gratis apper handler det om å velge dine kamper.