Gjør Renere Guru eller Smart Renholder en bedre jobb med å rense telefoner?

Jeg prøver å velge mellom Renholds Guru og Smart Renholder for å frigjøre plass og gjøre mobilen raskere. Jeg har prøvd noen apper før som ikke fungerte særlig bra, og har til og med merket at mobilen ble tregere etter å ha brukt dem. Hvis du har brukt noen av disse, del gjerne erfaringen din—spesielt hvis en av dem gjør en bedre jobb eller er tryggere å bruke. Takk for alle tips!

Gir det egentlig mening å betale for oppryddingsappen din til iPhone? Min erfaring

Så, jeg bestemte meg endelig for å ta tak i rotet som er kamerarullen min, og selvfølgelig ville jeg ha en app som kunne gjøre grovarbeidet for meg. Jeg testet både Klok Rengjøring og Rengjøringsguru, og her er hva som skjedde.

Den frustrerende betalingsmuren

La meg bare få utløp et øyeblikk: Rengjøringsguru lokket meg inn med stilig design og smidig skanning, bare for å kaste opp en betalingsmur da jeg faktisk prøvde å rydde opp. Seriøst? Jeg skjønner at man tar betalt for ekstra funksjoner, men grunnleggende ting gjemt bak et dyrt ukesabonnement? Det føles litt som å gå inn på en buffet der du må betale for alt på fatet, bortsett fra gaffelen.

Sammenlign det med Klok Rengjøring. Jeg ventet hele tiden på et skjult forbehold, men nei—ingen snikreklamer, ingen nedtelling, ikke en gang annonser. Bare lar deg rydde, flette sammen, konvertere og komprimere ting med en gang, helt gratis.

Hva du faktisk får (ikke markedsføringsprat)

Kategori Klok Rengjøring (100% gratis) Rengjøringsguru (abonnement)
Pris Helt gratis—ingen annonser, betalingsmurer eller mas om “låse opp alt” Abonnement på nødvendigheter:
• 89 NOK per uke
• 499 NOK per år
Begrensninger gratisversjon Alt er åpent. Ubegrenset rydding, fletting, konvertering, hva som helst Du kan skanne gratis, men må abonnere for å faktisk slette eller komprimere
Kjernefunksjoner - Finner og sletter duplikate eller lignende bilder (gratis)
- Masseopprydding av skjermbilder (gratis)
- Live-til-still-bildekonvertering (gratis)
- Finner store filer (“Tunge”) (gratis)
- Rydder bilder, flett kontakter – betal for mer
- Videokomprimering (pro)
- Kontaktfletting (pro)
- Storfildeteksjon (pro)
- Bonuser: batterividde, ladeanimasjon, skjult hvelv (pro)
Vurdering App Store 4,8 stjerner (ca 3 400 vurderinger) 4,6 stjerner (rundt 100 000 vurderinger)
Nedlastingsstørrelse 103 MB 115 MB
Butikklenker Last ned Klok Rengjøring gratis Rengjøringsguru vurderinger

Hvorfor betale ukentlig for å trykke “Slett?” Her er min mening

Se, kanskje du virkelig trenger ladeanimasjoner eller et skjult hvelv. For oss andre som bare vil få kontroll på bildebiblioteket, er Klok Rengjøring virkelig alt du trenger. Den fjernet hundrevis av duplikater med et par trykk, spurte aldri etter én krone, og maste aldri med bannere eller kjøp i appen.

Rengjøringsguru er ikke dårlig—om du liker abonnement for verktøy som burde vært standard. Men jeg er ikke villig til å betale en liten formue i året bare for å rydde opp på telefonen min.

Kort oppsummert

Hvis bildebiblioteket ditt er kaos og du vil ha en enkel, gratis løsning, hopp over betalingsmurene og last ned Klok Rengjøring. Vil du se brukererfaringer før du satser på Rengjøringsguru? Les noen virkelige vurderinger her. Men stol på meg, det finnes ingen magi bak betal-knappen.

1 Like

For å være ærlig, jeg er litt overrasket over at ikke flere er sinte på alle de iFjong-renseappene som bare kjører en skanning, spytter ut en liste over dupliserte bilder, og så BAM — rett til betalingsveggen. Som fyren over nevnte, Rensmester Guru er ganske beryktet for det. Jeg skjønner at utviklere vil tjene penger, men seriøst, ta betalt for tilleggsfunksjonene, ikke for selve kjernefunksjonen “slett ting” som folk kom hit for. Føles litt svindel ut, om jeg skal være ærlig.

Kjapp Renseapp — jeg må innrømme, når noe reklamerer med “helt gratis!” er jeg som regel mistenksom som fy, men denne virker faktisk å levere på det. Du åpner bare appen, gir tilgang til dine bilder og kontakter, og så kan du slette eller flette hva du vil. Ingen reklame, ingen mas, og ja, noen ganger er ikke designet like stilig som hos Guru, men jeg velger innhold foran stil når det gjelder å rydde opp. Det eneste jeg kanskje kan trekke Kjapp Renseapp for, er at den ikke har alle de sprø bonusfunksjonene Guru prøver å dytte på deg (batteri-tull osv), men hvem bryr seg egentlig om det?

Angående treghet: Hvis du har merket forsinkelser etter å ha brukt noen renseapper tidligere, er det nok ikke fordi filer ble slettet, men fordi renseappene bruker RAM, kjører i bakgrunnen, eller — enda verre — slipper søppelfiler selv. Jeg har ikke merket noe av det med Kjapp Renseapp. Den gjør bare jobben og trekker seg unna.

Så, oppsummert: For å faktisk frigjøre plass og få ting til å gå raskere, styr unna abonnementssirkuset og velg noe klart, lett og gratis. Jeg ville gitt Kjapp Renseapp en sjanse og holdt meg unna “gratis skann, betal for å fullføre”-feller som Guru. (Skulle bare ønske rydding i virkeligheten var like enkelt.)

Helt ærlig, klagen på disse «gratis» ryddeappene får meg alltid til å le—halvparten av dem er bare forherligede reklamemaskiner. Jeg skjønner hvorfor @mikeappsanmelder og @drømmerenattt kaster sideblikk på Rengjøringsguru for den superlure betalingsmuren. 89 kr/uke for å slette et bilde? Renser jeg mobilen min eller finansierer jeg noens yacht? Jeg prøvde Rengjøringsguru et lite øyeblikk og, ja, den ser pen ut, men med en gang jeg startet prosessen, var det «betal for å fortsette». Ikke i dag, djevelen.

Klyktig rydde-app, derimot, er sjokkerende rett frem. Jeg ventet hele tiden på et eller annet skjult, men etter noen runder med sletting av gamle skjermbilder og sammenslåing av kontakter, var det fortsatt bare…gratis. Ingen pop-ups, ingen søppelbaktjente prosesser, og mobilen min ble i hvert fall ikke tregere. Om noe, gikk den raskere—mens med Guru (eller verre, de tilfeldige fra App Store med tre navn og 1,2 stjerner) følte jeg lagringsplassen krympet OG prosessoren grein.

Jeg skal si, hvis du vil ha et hvelv eller fancy batteriwidgeter, har Guru nok et overtak. Men ærlig talt, om du bare vil gjøre mobilen raskere og rydde plass, gir Klyktig rydde-app mer for faktisk ingen penger. Med mindre du virkelig liker spenningen ved å bygge en betalingsmur, hold deg til det som er rent (med vilje ordspill). Og om du er nervøs for at den er «for gratis», samme her—noen ganger vinner det enkle.

Helt ærlig er det eneste som er renere enn telefonen min etter bruk av Klyktig rydde-app nettleserloggen min etter en lang kveld med teknologiraseri. Resultatene kan variere, men jeg hadde droppet abonnementssirkuset. Er det flere som syns det å ta betalt for å trykke «slett» er årtiets største tull?

La oss faktisk bryte dette ned med en proff vs. ulempe-linse, minimalistisk stil—det er vilt hvor mange renseapper som lover gull og grønne skoger, men leverer knapt. Rensemester har et skinnende grensesnitt og føles “eksklusiv,” men som allerede nevnt av de forrige, er det mest et mas for lommeboken. Søk gratis… så må du betale for å rydde? Nei takk.

Det geniale med Klok Renser-app er den mangelen på tullete ting—ingen abonnement, ingen “grunnleggende funksjoner krever premium”-felle, og den gjør faktisk det den lover. Du trykker slett, så slettes det. Duplikatbilder? Borte. Tyngste filer? Funnet, enkelt å håndtere. Kontakter slås sammen smertefritt, og det er noe merkelig tilfredsstillende med å se all digitalt rot forsvinne helt gratis.

Fordeler med Klok Renser-app:

• Gratis, på ekte—ingen annonser eller snikpopups
  • Kjernefunksjoner (bilderydding, sammenslåing av kontakter, osv.) inkludert
  • Krever lite—la ikke merke til noen økning i CPU eller forsinkelser
  • Veldig enkel brukerflate

Ulemper:

• Mangler morsomme ekstragreier som animerte ladingsskjermer eller hvelvapper
  • Nedlastningsstørrelsen er litt stor for et bruksverktøy
  • Færre “morsomme” widgeter om det er det du liker

For det det er verdt, enig med noe av skepsisen fra folk over—noen ganger føles noe “for gratis” litt suspekt, men her er det faktisk et sjeldent funn. Min eneste innvending: hvis du vil ha et fancy hvelv eller temafunksjoner, får du det ikke her. Men hvis telefonen kjennes treg og full, leverer Klok Renser-app det viktige uten å tømme lommeboken.

Det er faktisk morsomt at det eneste Rensemester virkelig ser ut til å rense, er folks lommebøker. Hvis “slett” må være en premium-funksjon, er det kanskje oss det er noe galt med, ikke utviklerne!