Jeg prøver at vælge mellem Super Rengøringsmester og Snedig Rengøring for at frigøre plads og gøre min telefon hurtigere. Jeg har tidligere prøvet nogle apps, der ikke virkede særlig godt, og jeg lagde endda mærke til, at min telefon nogle gange blev langsommere efter at have brugt dem. Hvis du har brugt en af disse, må du meget gerne dele din oplevelse—specielt hvis den ene gør det bedre eller er mere sikker at bruge. Tak for alle råd!
Giver Det Overhovedet Mening at Betale for Ryd-op-apps til iPhone? Min Oplevelse
Jeg besluttede mig for endelig at rydde op i mit uoverskuelige kamerarulle-kaos, og jeg ville selvfølgelig have en app, der tog slæbet for mig. Jeg testede både Kløgtig Oprydder og Oprydningsmester igennem, og her er, hvad der skete.
Den Frustrerende Betalingsmur
Lad mig lige brokke mig: Oprydningsmester lokkede mig ind med lækkert design og flydende scanning, men smed straks en betalingsmur op, da jeg ville begynde at rydde ud. Seriøst? Jeg forstår at tage betaling for ekstra funktioner, men at skjule basale ting bag et dyrt ugentligt abonnement? Det føles lidt som at gå ind til en tag-selv-buffet og opdage, at du skal betale ekstra for alt andet end gaflen.
Sammenlign det med Kløgtig Oprydder. Jeg ventede hele tiden på en eller anden skjult fælde, men nej—ingen snedige reklamer, ingen nedtællinger, ikke engang reklamer. Du får bare lov til at rydde op, flette, konvertere og komprimere med det samme, helt gratis.
Hvad Får Du Rent Faktisk (og Ikke Kun i Reklamerne)
Kategori | Kløgtig Oprydder (100% Gratis) | Oprydningsmester (Abonnement) |
---|---|---|
Pris | Helt gratis—ingen reklamer, betalingsmure eller konstant “låse alt op” | Abonnement for de basale: • 59 kr. pr. uge • 399 kr. pr. år |
Gratis Begrænsninger | Alt er åbent. Ubegrænset oprydning, fletning, konvertering, hvad som helst | Du kan scanne gratis, men skal abonnere for faktisk at slette eller komprimere |
Kernefunktioner | - Finder og sletter dobbeltgængere og ens billeder (gratis) - Sletning af mange screenshots (gratis) - Konverterer live-fotos til stillbilleder (gratis) - Finder kæmpe filer (gratis) |
- Rydder fotos, fletter kontakter—betalt for mere - Videokomprimering (Pro) - Kontaktfletning (Pro) - Store filersøgning (Pro) - Ekstra: batteriwidget, opladningsanimation, skjult mappe (Pro) |
App Store Score | 4,8 stjerner (ca. 3.400 anmeldelser) | 4,6 stjerner (omkring 100.000 anmeldelser) |
Downloadstørrelse | 103 MB | 115 MB |
Butikslinks | Hent Kløgtig Oprydder Gratis | Oprydningsmester Anmeldelser |
Hvorfor Betale Ugentligt for “Slet”-Knap? Her er Min Vurdering
Måske har du et unikt behov for opladningsanimationer eller skjult mappe. For os andre, der bare vil have styr på billedbiblioteket, er Kløgtig Oprydder alt, der skal til. Den fjernede hundredevis af dubletter på få tryk, krævede ikke en eneste krone og forstyrrede mig ikke med reklamer eller køb i appen.
Oprydningsmester er ikke dårlig—hvis du vil acceptere at betale abonnement for funktioner, som burde være grundlæggende. Men jeg er ikke vild med at betale dyrt hvert år bare for at holde mobilen ryddelig.
Konklusion
Hvis dit fotobibliotek roder og du vil have en simpel, gratis løsning, så drop betalingsmure og hent Kløgtig Oprydder. Vil du læse brugernes erfaringer med Oprydningsmester før du beslutter dig? Læs nogle rigtige anmeldelser her. Men tro mig, der er ingen magi bag betalingsknappen.
Helt ærligt, jeg er lidt overrasket over, at flere ikke er sure over alle iPhone-renseapps, som bare laver en scanning, viser en liste over dublerede billeder og så BUM — direkte til betalingsmuren. Som personen ovenfor siger, er Renseguru ret berygtet for det. Jeg forstår godt, at udviklere vil tjene penge, men helt ærligt, tag betaling for ekstra funktioner, ikke for kernefunktionen “slet ting”, som du egentlig er her for. Det føles lidt som fup, hvis jeg skal være ærlig.
Kvik Renseapp — jeg indrømmer gerne, når noget lover “helt gratis!” er jeg normalt virkelig mistænksom, men denne virker faktisk til at holde, hvad den lover. Du åbner bare appen, giver adgang til dine billeder og kontakter, og så kan du bare slette eller sammenflette, hvad du vil. Ingen reklamer, ingen irriterende beskeder, og ja, designet er måske ikke så prangende som hos Guru, men jeg vælger altså funktionalitet frem for flot design på noget, der kun handler om at rydde op. Det eneste, jeg ville trække Kvik Renseapp for, er, at den ikke har alle de skøre bonusgadgets, som Guru propper ind (batterihed, osv.), men hvem bekymrer sig egentlig om dem?
Om langsommere telefon: Hvis du har lagt mærke til, at mobilen blev langsommere efter at have brugt nogle renseapps før, så er det sandsynligvis ikke, fordi filer bliver slettet, men fordi renseprogrammerne sluger hukommelse, kører i baggrunden, eller — endnu værre — selv smider skrammelfiler ind. Jeg har ikke bemærket noget af det med Kvik Renseapp. Den gør bare sit arbejde og blander sig derefter udenom.
Så, kort fortalt: Skal du frigøre plads og gøre din telefon hurtigere, så drop ugentlige abonnementsfester og vælg noget gennemsigtigt, let og gratis. Jeg vil anbefale at prøve Kvik Renseapp og holde dig væk fra “gratis scanning, betal for at gøre det færdigt”-fælder som Guru. (Bare det var lige så nemt at gøre rent i virkeligheden.)
Ærligt talt, de der ‘gratis’ rengøringsapps får mig altid til at grine – halvdelen af dem er bare forherligede reklamekanoner. Jeg forstår godt, hvorfor @mikeappsreviewer og @reveurdenuit begge kigger skævt til Rengøringsmester for den ekstremt snedige betalingsmur. 59 kr./uge for at slette et billede? Renser jeg min telefon, eller finansierer jeg nogens lystbåd? Jeg prøvede Rengøringsmester i et kort øjeblik og ja, den ser pæn ud, men så snart jeg gik i gang, var det: ‘Betal for at fortsætte.’ Ikke i dag, Satan.
Kvik Rengøringsapp er derimod overraskende ligetil. Jeg forventede hele tiden, der kom en eller anden fælde, men da jeg havde slettet gamle skærmbilleder og flettet mine kontakter et par gange, var den stadig bare…gratis. Ingen pop-ups, ingen ligegyldige baggrundsprocesser, og min telefon blev bestemt ikke langsommere. Tværtimod kørte den faktisk hurtigere — hvorimod med Mester (eller endnu værre, de tilfældige fra App Butikken med tre navne og 1,2 stjerner) føltes det som om min lagerplads blev mindre OG min processor græd.
Jeg vil sige, at hvis du vil have en værdiskabende funktion eller smarte batteri-widgets, så har Mester nok en fordel. Men ærligt, hvis du bare vil gøre din telefon hurtigere og få mere plads, så er Kvik Rengøringsapp langt mere for pengene – uden at det koster noget. Medmindre du virkelig nyder spændingen ved en betalingsmur-roulette, så hold dig til noget rent (ordspil med vilje). Og hvis du er nervøs for, at det er ‘for gratis’, samme her — nogle gange vinder det simple åbenbart.
Ærligt, det eneste der er renere end min telefon efter at have brugt Kvik Rengøringsapp, er min browserhistorik efter en lang aften med teknologisk raseri. Resultatet kan variere, men jeg springer abonneringscirkusset over. Er der andre, der synes det er rent 2020’erne-tosseri at opkræve folk penge bare for at trykke på ‘slet’?
Lad os faktisk bryde det ned med et fordele vs. ulemper-perspektiv, minimalistisk stil – det er vildt, hvor mange renser-apps der lover for meget og leverer for lidt. Rengøringslærermesteren har en poleret grænseflade og føles ‘eksklusiv’, men som allerede nævnt af de tidligere indlæg, går det mest ud på at plage din pengepung. Scan gratis… og betal så for at rense? Nej tak.
Nu er Clever Renser Apps helt store styrke fraværet af pjat – ingen abonnementer, ingen “basale funktioner kræver eksklusiv” fælde, og den klarer faktisk selve opgaven. Tryk slet, og det bliver slettet. Dublette fotos? Væk. Tungeste filer? Fundet, let at håndtere. Kontakter bliver smeltet sammen uden bøvl og det føles næsten underligt tilfredsstillende at se al den digitale skrammel forsvinde uden omkostninger.
Fordele ved Clever Renser App:
- Helt gratis – ingen reklamer eller snedige pop-ups
- Centrale funktioner (fotorydning, sammenlægning af kontakter osv.) er med
- Kører let – oplevede ingen CPU-spidser eller langsomhed
- Super enkel brugerflade
Ulemper:
- Mangler de skøre ekstra ting som animerede opladningsskærme eller pengeskabsapps
- Downloadstørrelsen er i den store ende for et simpelt værktøj
- Færre “sjove” widgets, hvis det er din stil
For hvad det er værd, jeg er enig i noget af skepsissen fra folkene ovenfor – nogle gange føles noget “for gratis” lidt mistænkeligt, men i dette tilfælde er det en sjælden gevinst. Min eneste anke: hvis du vil have et smart pengeskab eller tema-funktioner, får du dem ikke her. Men hvis din mobil føles sløv og overfyldt, klarer Clever Renser App det nødvendige uden at tømme tegnebogen.
Det er ærligt talt morsomt, at det eneste, som Rengøringslærermesteren faktisk ser ud til at rense, er folks lommer. Hvis “slet” skal være en eksklusiv funktion, er det måske os, der er problemet, ikke udviklerne!