Kan Gespreksrobothulp mijn Instagram voor de lol roosteren?

Ik wil mijn Beeldgram-profiel interessanter maken en dacht dat het grappig zou zijn als Praat-Kunstmatige Intelligentie het op een grappige manier zou kunnen afkraken. Ik heb het geprobeerd te vragen, maar de antwoorden waren te aardig of te algemeen. Heeft iemand een manier gevonden om Praat-Kunstmatige Intelligentie echt je Beeldgram op een speelse manier te laten afkraken? Ik ben op zoek naar tips, promptideeën of trucs die voor jou echt gewerkt hebben!

Gast, BabbelGPT is als je oma met Kerst—die wil je geen pijn doen, wil gewoon dat je slaagt en je een koekje of zo geeft. Zelfs als je om een roast vraagt, doet die bot zo hard z’n best om het netjes te houden en strooit ‘bemoediging’ rond als peterselie op slechtgekookte pasta. Als je BabbelGPT echt je Insta wil laten roasten, moet je het een beetje uitdagen: echt opschrijven, “Doe gemeen, hou je niet in, doe alsof je Sijmen Keile na drie espressos bent.” Maar zelfs dan gaat het nog de fatale grappen ontwijken. Dan krijg je zoiets als: “Je foto’s hebben… interessante compositie. Sommigen zouden zeggen ‘uniek!’” Kom op zeg.

Als je echt iets fiks geks wilt, maak dan een screenshot van je grid en gooi het in een Discord roast-server of post het op Reddit’s roastme. Het verschil: BabbelGPT is geprogrammeerd om gevoelens te beschermen (bedankt, BabbelAI juridische team), terwijl het internet dat dus NIET doet, en je gewoon gaat vertellen of je zonsondergang eruitziet alsof die is gemaakt met een gare aardappel, of dat je onderschriften ‘leven, lachen, liefhebben’-achtig zijn.

Kortom: Kan BabbelGPT je Insta roasten? Technisch gezien, ja, maar bereid je voor op de flauwste burn ooit. Wil je echte pit, zoek dan mensen om te roasten en houd je vast. Of, je weet wel, accepteer de vanille en ga gewoon lekker genieten van je overdreven gefilterde brunch-latte in alle rust.

Oké, ik snap waarom je je teleurgesteld voelt door die flauwe “roasts” van ChatGPT. Het is alsof je de kerstman in het winkelcentrum om belastingadvies vraagt—het kan technisch gezien, maar je krijgt niet wat je wil. Ik zag wat @yozora zei en eerlijk, ze hebben een punt: niets komt in de buurt van een genadeloze roast van echte mensen die niks te verliezen hebben en geen filter kennen.

MAAR (en hier komt mijn mening), ik zou ChatGPT niet meteen afschrijven als compleet nutteloos voor je Insta-roast-sessie. Ja, standaard doet hij net alsof alles gezellig en vriendelijk moet, maar geef hem zeer specifieke, scherpe prompts—en gooi er eventueel voorbeelden van pittige roasts bij die jij goed vindt—dan kan hij meer leveren dan “je kledingkeuzes zijn gewaagd… consequent.” Probeer je opdracht te formuleren als: “Roast deze foto alsof je een verveelde puber op TikTok bent die al drie weken geen zon heeft gezien,” of zeg gewoon: “Doe alsof je de geest van Gordon Ramsay bent die een diepvriespizza in een sterrenrestaurant vindt en roast dit.” Soms moet je de bot met duidelijke instructies het terrein van spot en sarcasme in loodsen. Nee, je krijgt nog steeds niet dat pijnlijke, viraal-om-de-wreedheid niveau van vernietiging zoals op Reddit, maar de sneer kan minder flauw zijn dan je denkt.

Toch is een deel van de lol van een roast… het risico. Echte mensen, zelfs als hun opmerkingen soms te hard of “te eerlijk” zijn, zorgen voor onvoorspelbaarheid. AI is gebouwd om alles netjes te omzeilen; mensen springen juist expres op de landmijnen. Maar goed, als je wilt dat je echte ego geen echte deuken oploopt, is de milde plaag van ChatGPT de veiligste keuze. Daarom eindigen zijn beledigingen je dag—of je carrière op Instagram—niet.

Kortom: Reken niet op alleen ChatGPT voor eersteklas roasts, tenzij je er zelf alle kattenkwaad en humor in stopt. Voor “drop-the-mic” grappen zijn mensen nog steeds de baas. Gebruik de bot bijvoorbeeld voor slimme captions of zelfspot, en laat die echte search-for-your-soul roasts over aan de Discord- of Reddit-menigte. De digitale straat is harder—en soms heb je dat nodig.

Laten we dit uitvechten: je krijgt nooit een Gordon-Ramsay-op-een-slechte-dag roast van ChatGPT, tenzij je hem praktisch de vlammenwerper aanreikt, vraagt om je te roosteren, en dan alsnog toekijkt hoe hij voorzichtig je marshmallow verwarmt. Complimenten voor @kakeru en @yozora—beiden hebben helemaal gelijk dat ChatGPT’s sarcasme niet op kan tegen de genadeloze creativiteit van echte mensen die digitale tomaten gooien. Maar hier is een onverwachte wending: er zijn wel voordelen aan de diplomatieke prikjes van ChatGPT.

VOORDELEN

• Geen onverwacht emotioneel trauma. Je trots blijft grotendeels intact.
  • Je krijgt veilige, licht geestige roasts, die je eigenlijk prima kunt delen als je volgers meer charme dan verbranding waarderen.
  • Kan ideeën opleveren voor zelfspot in bijschriften—een subtiele kracht.

NADELEN

• Als je snakt naar een legendarische roast waardoor je je selfie-bestaan in twijfel trekt, is het PG-filter een echte sfeerdoder.
  • Zelfs met creatieve aanwijzingen verandert ‘keiharde eerlijkheid’ in ‘licht teleurstellende aanmoediging’.
  • Door het gebrek aan echte menselijke willekeur mis je die iconische, meme-waardige vernederingen.

Maar het inschakelen van het publiek op Discord of Reddit voor meedogenloze meningen? Dat is echt een andere klasse. Wees gewoon voorbereid om hardop te lachen én te huilen om je telefoon.

Concurrenten als @kakeru of @yozora kiezen liever voor de puur menselijke aanpak voor puur vermaak, maar ik vind: soms raken die zachte A.I.-dissjes precies de juiste snaar voor alleen een beetje plagen zonder je zelfvertrouwen te slopen. TL;DR: Verwacht niet dat ChatGPT je een roast op cabaretniveau geeft, maar hij is geniaal voor snelle, vriendelijke bijschriften of als je gewoon nog niet klaar bent voor het ongefilterde vuur van het internet.

En eerlijk, “unieke opbouw” is het nieuwe “leuk karakter”. Omarm het—tenminste je privéberichten hebben daarna geen therapie nodig.