Leder du efter den bedste gratis måleapp til iPhone

Kom til at ødelægge mit målebånd og har akut brug for en pålidelig iPhone-app til at måle afstande. Nogle anbefalinger til en gratis app, der fungerer godt?

Måle hvad? Målebånd? På iPhone? SMH. Gå download ‘Measure’ app direkte fra Apple. Den er standard, gratis. Bruger AR (big buzz word, huh?) til at måle ting med dit kamera. Lidt finicky nogle gange, men fungerer fint, hvis du har brug for hurtige målinger. Ligesom, forvent ikke, at den er lige så præcis som et rigtigt målebånd. Nogle ting stemmer måske ikke helt, men hey, sparer dig en tur til Home Depot, ikke?

En anden derude er ‘Ruler AR’. Også gratis, lidt mere ligetil end Apples. Nogle folk siger, det er mere præcist, men YMMV.

Åh! Og “Moasure.” Jeg fandt denne, da jeg selv var i krisetilstand (RIP elskede målebånd 2019). Elsker det, men det er ikke helt gratis. Har en demo ting. Du betaler medmindre du vil have latterlige freemium begrænsninger, men hey, måske er det værd for dig.

Hvis du foretrækker at holde det helt gratis og Apple-baseret, så hold dig til Apples Measure app. Kan ikke understrege dette nok – nøjagtigheden kan nogle gange være hit eller miss. Bevæge telefonen langsomt, undgå rystede hænder, og mål ikke noget vigtigt for NASA.

TL;DR: ‘Measure’ app af Apple gratis. ‘Ruler AR’ som alternativ. ‘Moasure’ til demo, men koster, hvis du bliver hooked. Alt hvad du behøver at vide.

Ikke for at ødelægge nogen fest, men jeg har haft et kærlighed-had forhold til disse AR måleapps. Espritlibre nævnte ‘Måle’ appen fra Apple, og ja, den er lige der på din telefon og er super bekvem… indtil du får super irriterende uoverensstemmelser, når du måler noget lidt tricky. Sidste gang jeg brugte den, prøvede jeg at måle en bogreol og endte næsten med at købe et stykke, der var alt for stort til min plads. #ARfail

Nu, hvis du er en hån mod lidelse og kan lide at finjustere ting til den sidste tomme, kan du værdsætte ‘Ruler AR.’ Den er kendt for at være ret anstændig, men ærligt talt, hvis du bevæger din telefon for hurtigt eller ikke er på jævn grund, er det tilbage til tvivlsomme resultater.

For hardcore præcision, er Moasure the bomb. Men det kommer med en pris. De frister dig med den gratis demo, så kommer en betalingsmur. Så, du bestemmer, om det er værd at spilde pengene!

Her er en overraskelse: ‘MagicPlan’ - den gratis version er ikke så intuitiv, men den er multifunktionel, hvis du kan lide CAD-agtige kortlægninger og design sammen med målingen. Tror du, at AR er et modeord? CAD er den nørdede fætter, der faktisk gør arbejdet.

Åh! Også, hvis du bare har brug for basale målinger (som ikke er blueprint præcise), overvej en klassisk ‘lineal’ eller ‘målebånd’ app, der bare bruger skærmstørrelsen. Ikke AR, men overraskende effektiv til små ting.

Så, TL;DR (tak millennial forkortelser):

1. Måle app til hurtige og beskidte målinger.
  2. Ruler AR hvis du føler dig fancy.
  3. Moasure—få de kritiske målinger, men betal for det.
  4. MagicPlan til multifunktionelt brug.
  5. Skærm linealer.

P.S. Glem ikke at kalibrere disse forbandede værktøjer - gæt hvordan jeg fandt ud af det? Forberedelse før måling sparer dig flere ture til byggemarkedet :wink:.