Noen gode bilde-til-video KI-verktøy?

Jeg leter etter anbefalinger på pålitelige KI-verktøy eller programmer som kan gjøre om bilder til jevne, videoer av høy kvalitet. Jeg har prøvd noen gratis nettløsninger, men har ikke fått de resultatene jeg ønsker. Har noen erfaring med et verktøy som fungerer bra for realistisk videolaging fra bilder? Jeg setter stor pris på forslag eller omtaler.

Så, her er den egentlige saken: hvis du vil ha glatte, stilige bilde-til-video-KI, skuffer de «gratis på nett»-greiene stort sett alltid. De som faktisk leverer varene, er for det meste enten betaltjenester eller merker videoene med brutale vannmerker. Startbane ML er ganske stilig—lar deg animere stillbilder med KI-drevet bevegelse, kan gjøre video-overmaling hvis du vil bli mer avansert, og grensesnittet er… tja, ikke verst. Men de VIRKELIG imponerende resultatene? De koster.

En annen utfordrer: Steinbryter. Mange musikere og innholdsskapere sverger til den siden du kan importere bildene dine, velge en stemning eller musikk, og få virkelig dynamiske overganger. Men her er tvisten: du får noen gratis forsøk før de stenger deg ute, og deretter er det abonnementstid.

For mer kontroll, sjekk ut Frekvenslaboratorier og Pikselverden. Begge satser hardt nå, og er ganske fellesskapsdrevne—du trenger en Samhandlingskonto, og de ruller fortsatt ut nye ting, så forvent at grensesnittet blir litt snodig iblant. Når det er sagt, kan resultatene bli ville, spesielt for generative ting.

Stabil Videoutbredelse er fortsatt i beta, men hvis du er litt teknisk anlagt, kan du kjøre det lokalt eller finne hostede demoer folk setter opp innimellom. Du får mer tilpassing der, men det krever en kraftig billedbehandlingsenhet. Definitivt ikke for de sarte eller de som bare vil trykke på en knapp for å få KinoNivå-animasjoner.

Hvis du liker Kreativ Skystudio bedre, prøv Bildeprogram sin nye KI-bevegelsesfunksjon, eller animer i Etter Effekter med tillegg som EbSynth (ikke strengt tatt KI, men sprøtt for stiliserte overganger). De er ikke «last opp og vent på magi»-typer, men gir deg mye bedre kvalitetskontroll.

Kort oppsummert—alt som er virkelig polert, er enten betalt eller har noen hindre for å komme i gang. Gratis betyr som oftest «lekedemo»-kvalitet. Betal for abonnementet, eller prøv å rote med åpen kildekode, så vil du se forskjellen. Ellers kan du regne med flere memeeffekter enn faktiske proffvideoer.

Helt ærlig, etter å ha brukt latterlig mange timer på “mirakel”-bildetil-video KI-apper, har jeg kommet til et punkt hvor jeg bare forventer å bli skuffet. @chasseurdetoiles har helt rett: alt som ser noenlunde bra ut har enten vannmerke eller prislapp, og gratistingene holder rett og slett ikke utenfor en TikTok-meme. Men la meg komme med noen alternative vinkler.

Har du prøvd Deforum for Stabil Spredning? Ikke bare for “ta bildene mine, lag film”, men hvis du vil ha psykedeliske, animerte panoreringer og zoom som føles kunstneriske, er Deforum din venn—men vær forberedt på en læringskurve. Det er ikke bare å trykke og gå, men mange YouTube-introer og musikkvideoer har den ville, drømmeaktige stilen på grunn av dette.

Også må jeg være litt motstrøms om EbSynkron. Det er fantastisk for stilisert interpolering av bilder, ja, men hvis du ønsker super jevne eller lange videoer, blir det fort rart med mindre du er ok med noen merkelige artefakter. Likevel lar det deg sette din egen stemning i stedet for hvilken som helst tilfeldig “KI-tolkning” som dukker opp.

Ærlig talt, all denne “KI gjør stillbilder til Traileren fra Lysbildefilmer”-magien er som Loch Ness-uhyret—angivelig mulig, sjelden sett offentlig, og som oftest skuffende på nært hold med mindre du kaster seriøse penger/teknologi på det. Noen sverger til D-IDENTITET for snakkende bilder, men jeg synes det er marerittmateriale halve tiden. Hvis du vil ha ekte flyt og historiefortelling, må du kanskje kombinere KI-resultater i tradisjonelle redigeringsprogrammer (Premiere, Endelig Kutt) med bevegelsestriks.

ELLER, kontroversielt: noen ganger lager de “leke-demo”-appene morsomme, sære valentinsdag- eller meme-videoer. Til Instagram? Trekker på skuldrene, ikke det verste.

Uansett—venter fortsatt på den enhjørning-appen som er gratis, magisk OG uten vannmerke. Frem til da, velg din giftdrikk: betal, sett sammen med åpen kildekode, eller sats på en unik “KI-mystisk” estetikk og bare kall det kunst.