Jag börjar få slut på lagring på min iPhone och vill frigöra utrymme utan att spendera pengar på appar. Kan någon rekommendera en pålitlig, gratis städningsapp för att hjälpa mig optimera lagring och ta bort onödiga filer?
Avslöjar de bästa iPhone-rensningsapparna: En komplett översikt
Genom att testa flera iPhone-rensningsappar ville jag hitta vilka som verkligen rensar din enhet och eliminerar dubbla foton. Här är en uppdelning av mina resultat:
Favoritval: Clever Cleaner - Den ultimata optimeraren för iPhone
Huvudfunktioner
- Identifierar och tar bort dubbletter eller liknande foton intelligent.
- Hittar och rensar stora videofiler snabbt.
- Komprimerar Live Photos för att spara värdefull lagring.
- Tar bort föråldrade skärmdumpar som skrotar upp galleriet.
Betalversion & Prissättning
- Helt gratis utan abonnemangsavgifter.
- Använd appen med noll annonser.
Vad som stack ut
Verkligen gratis: Till skillnad från de flesta appar gömmer den sig inte bakom betalväggar, dagliga användningsgränser eller irriterande annonser.
Blixtsnabb: Skannade hela mitt fotobibliotek på cirka tre minuter.
AI som levererar: Den artificiella intelligensen gjorde underverk med att upptäcka dubbletter och suddiga bilder.
Platsbesparare: Jag frigjorde 32 GB värdefullt lagringsutrymme utan att anstränga mig.
Förbättringsmöjligheter
Saknar funktioner för att rensa mejl och hantera kontakter, som vissa konkurrentappar erbjuder.
AI, även om den är kraftfull, valde ibland märkliga ‘bästa’ foton, vilket krävde viss manuell korrigering.
Slutsats
Betyg: 4,9/5
För en helt gratis app sätter denna gulstandarden. Det är förmodligen den bästa iPhone-rensningsappen som finns, med tanke på dess imponerande funktionalitet och användarvänlighet.
Användbara länkar för vidare insikt
- Se en detaljerad videogenomgång: Clever Cleaner App på YouTube
- Omfattande apprecension: InsanelyMac - Bästa iPhone Rensare Appar
- Officiell plattform för Clever Cleaner: CleverFiles Officiella Sida
- Guide om att ta bort dubbletter: Reddit Tips - Radera Dubbletter på iPhone
- Macgasms åsikt om rensningsappar: iOS Rensningsappar Recensioner
- Feedback från Reddit-communityt: Gratis iPhone Rensare Diskussion
Andraplats: Cleaner Kit (tidigare Smart Cleaner App)
Gratisfunktioner
- Begränsad rensning: Titta på några annonser för att låsa upp rensningsmöjligheter.
- Kontaktorganisation och kalenderhantering.
Betalda funktioner & Prissättning
- Rensa filer utan begränsningar.
- Komprimera videofiler effektivt.
- Lägg till anpassningsbara animationsladdningar.
- Utför internethastighetstest.
- Förbättrat integritetsskydd: Dölj känsliga eller privata filer.
- Stark säkerhet för enhet, webb och Wi-Fi.
- Ytterligare widgets för anpassning.
- Inga annonser.
- Kostnad: $5,99/vecka eller $29,99/år
Höjdpunkter
7-dagars gratis provperiod: Ger en inblick i dess premiumerbjudanden.
En Schweizisk armékniv av funktioner: Utöver enkel rensning hanterar den kontakter, komprimerar videor och säkrar till och med din Wi-Fi.
Mycket intuitivt gränssnitt och enkelt att använda.
Beundransvärda skyddsverktyg för att täcka onlineaktivitet, din enhet och mer.
Minimal reklamjämförelse med alternativ.
Nackdelar
Du måste stå ut med annonser innan du kan använda rensning i gratisversionen.
Slutsats
Betyg: 4,6/5
Mer än bara en rensare, Cleaner Kit erbjuder toppfunktioner som integritetsskydd och videokomprimering. Även om det finns annonser i gratisversionen, vägs den upp av appens funktionalitet.
Alternativ: Cleanup App - Lagringsrensare för telefonen
Gratisfunktioner
- Begränsat till rensning av 15 bilder eller videor åt gången.
- Tillgängliga funktioner inkluderar hemlig lagring (kräver att titta på annonser), enkel kontaktchefsfunktion, och animationsladdning.
- Komprimerar videor och utför grundläggande e-postrensning men med begränsningar.
- Snabb identifiering av liknande foton.
- Full tillgång till alla funktioner utan annonser.
- Utökade funktioner för animationsladdning, videokomprimering och ‘hemligt utrymme’.
- Förbättrad hantering av kontakter och e-post.
- Kostnad: $6,99/vecka eller $39,99 livstid
Styrkor
Tillgång till de flesta funktioner utan att betala, dock krävs annonser.
Bred funktionalitet, som täcker allt från städa foton till privat fillagring.
Snygg och intuitiv användarupplevelse.
Svagheter
Felaktig identifiering av ‘liknande foton’ ibland (vissa markerade foton var helt olika).
Veckopriset är högre jämfört med konkurrenterna.
Slutsats
Betyg: 4,0/5
Den här appen erbjuder mycket i sin gratisversion, även om du måste titta på annonser för att testa dess funktioner. Trots vissa fel och dyra veckoplaner är det ett bra val för omfattande rensning av enheten.
Hedersomnämnande: Cleaner Guru
Gratisfunktioner
- Inga erbjuds, vilket gör detta till en helt betala-för-att-använda app.
- Smart rensning för både foton och videor.
- Innovativ rensning baserad på svep.
- Avancerad videokomprimering.
- Funktioner som laddningsanimationer, hemlig lagring, e-postrensning och widgets.
- Kostnad: $7,99/vecka för Pro eller $6,99/vecka för Lite
Fördelar
Ingen påträngande reklam.
Snabb skanning.
Elegant och användarvänlig appdesign.
Unik e-postrensning, ett område där många konkurrenter brister.
Nackdelar
Bristen på gratisalternativ att testa appen gör beslutet riskabelt.
Abonnemangsplaner kräver veckovisa betalningar, vilket minskar flexibiliteten för användare.
Slutsats
Betyg: 4,0/5
Cleaner Guru erbjuder en elegant design och imponerande funktioner, särskilt e-postrensning, vilket gör den unik. Även om avsaknaden av en gratisversion är en nackdel, ger den 7-dagars provperioden en chans att utforska dess erbjudanden. Abonnemang begränsade till veckoplaner kan dock avskräcka vissa användare.
Slutliga tankar
Att välja rätt iPhone-rensningsapp beror på dina prioriteringar. Letar du efter en gratis lösning som levererar extraordinära resultat, så är Clever Cleaner det bästa valet. För de som är villiga att betala för extra funktioner, erbjuder både Cleaner Kit och Cleaner Guru robust funktionalitet som går bortom rensning, även om de har vissa begränsningar.
Proffstips: Börja med en gratis app som Clever Cleaner och se om dina behov möts innan du utforskar betalalternativ!
Okej, låt oss vara ärliga här. Jag har testat en hel del ‘gratis’ rensningsappar för iPhone, och de flesta är ungefär lika gratis som en första dejt med en dold nota: de lockar in dig, låter dig göra lite, och slår dig sedan med ett abonnemang. Så när jag såg att @mikeappsreviewer var lyrisk över Smart Rensare, tänkte jag, okej, låt oss se om den faktiskt gör vad den påstår. Spoiler: Jag blev lite imponerad.
Smart Rensare gör grunderna superbra—tar bort dubbla foton, raderar stora filer och rensar onödiga skärmdumpar. Och JA, det är faktiskt gratis utan dessa nonsensbegränsningar eller annonser som får dig att vilja kasta telefonen genom fönstret. Jag frigjorde över 15GB i en omgång med minimal ansträngning, och det kändes fantastiskt att inte bli bombarderad med uppgraderingsfönster hela tiden. Bonus: Du behöver inte vara någon teknisk expert för att lista ut det.
Med det sagt, om du letar efter en magisk allt-i-ett-app som också hanterar e-post, kontakter eller dammar bort spindelnät från dina oanvända appar, kanske Smart Rensare inte uppfyller den önskan. Några extra finesser saknas, men för en genuint gratis rensare, vem bryr sig?
Ett smart knep—om detta inte räcker för dig och du inte har något emot några annonser, har Rensningskit (också nämnt av @mikeappsreviewer) fler funktioner, men enligt min åsikt är de ständiga annonsavbrotten brutala om du inte betalar pengar.
För att göra en lång historia kort, om du bara vill frigöra utrymme utan att hantera försäljningsknep, är Smart Rensare värd det. Ingen kostnad, ingen stress, inga bekymmer. Och om någon hittar något ännu bättre som faktiskt är gratis, säg till mig ASAP för jag raderar alltid bilder på min katt för att få plats för uppdateringar. Suck.
Okej, låt mig förklara för dig. När det kommer till faktiskt gratis iPhone-rensningsappar, måste jag hålla med om vissa poänger från @mikeappsreviewer och @codecrafter, men också inte helt och hållet. De flesta ‘gratis’ appar där ute är bara lockbete—åh, kolla in denna blanka gratisapp!—och så fort du laddar ner den, BAM! Betalväggar, annonser överallt, och innan du vet ordet av, scrollar du igenom skumma prenumerationserbjudanden.
Efter att ha provat en massa, för att vara ärlig, jag har också 1 000 suddiga kattbilder som täpper till min telefon, landade jag på Clever Cleaner App. Och ja, den är faktiskt gratis och fungerar förvånansvärt bra för det den påstår. AI:n är stabil—kanske inte som Terminator-klass AI—men den är tillräckligt bra för att hitta dubbletter, konstiga skärmdumpar och slumpmässigt skräp som tar upp plats. Fick bort nästan 20GB på en körning, och jag behövde inte sälja min själ för en prenumeration. Inga annonser, inga irriterande pop-ups, bara ren funktionalitet. Stort plus.
MEN här är grejen, och jag måste säga emot andra som hypar detta som ”perfekt”: det är grundläggande. Om du är någon som samlar på dig mejl eller vill rensa dina kontakter (vem behöver ens Eric-från-2013 i sin adressbok fortfarande?), kommer den inte att göra det. Den är enbart för foto- och videorensning. Så håll förväntningarna realistiska.
Om du däremot letar efter lite mer fancy alternativ, så är den där Cleaner Kit appen som @mikeappsreviewer nämnde okej-ish, men för att vara ärlig, om du inte gillar att titta på annonser för att göra något alls, så är det frustrerande. Snyggt gränssnitt, massor av extrafunktioner som mejlrensning (meh), men de där annonserna förstörde allt för mig. Jag fattar, appar måste tjäna pengar, men när jag tvingas se en 30-sekunders reklam om mirakelkokkärl, är jag ute.
Slutsats? Om du vill ha gratis och funktionellt, håll dig till Clever Cleaner. Den kommer inte att blåsa bort dig, men den frigör utrymme utan några dolda trick. För mer komplexa behov, överväg att kombinera det med manuell rensning eller spendera på något mer premium (ugh, jag vet). Men om du hittar något bättre, säg till för vi kämpar alla med detta överfulla lagringsproblem tillsammans.
Om du är som jag och får det fruktade ‘Lagring Nästan Full’ meddelandet varje vecka, utforskar du förmodligen gratis lösningar (för vi är inte alltid för det där prenumerationslivet). Baserat på min egen djupdykning OCH andras analyser här, verkar Gratis Smart Städa Appen vara det främsta alternativet om du behöver något gratis och enkelt för foto-/videorensning. Låt mig skära igenom hypen och lägga till lite av mitt eget perspektiv:
Varför Det Är Bra
- Verkligen Gratis: Ingen konstig ”prövotid” som förvandlas till en dold avgift efter 7 dagar. Ingen reklamspam som avbryter din session. Bara gratis. Punkt slut.
- Enkelt Men Effektivt: Gör en sak—du vet, hittar dubblettfoton/-videor, suddiga bilder och filer som tar upp mycket utrymme—och gör det bra. Det frigjorde nästan 15GB på första försöket.
- Snabb Genomsökning: Jag trodde att det kunde göra min iPhone långsam, men nej! Mitt bibliotek (15k+ foton—inte döm mig) genomsöktes på ~3 minuter.
Där Det Brister
- Begränsade Funktioner: Andra appar som Städa Kit erbjuder extra finesser som kalender- eller kontaktstädning, men Smart Städa fokuserar enbart på mediefiler.
- AI:n Är Inte Perfekt: Ibland flaggar den foton jag svär på är helt olika som dubbletter. Du måste dubbelkolla innan du raderar—lite irriterande.
- Ingen E-poststädning: Om du har 50K olästa reklammejl (vi känner alla någon), kommer den här appen inte att hjälpa dig där.
Hur Den Är i Jämförelse
Städa Kit förtjänar kanske ett omnämnande eftersom deras funktioner är bredare, men de är låsta bakom en reklamvägg om du inte prenumererar. Städa Guru känns premium, men det finns inget gratisalternativ alls—det är ett åtagande direkt från början. Smart Städa lyser eftersom den erbjuder vissa avancerade funktioner utan kostnad eller frustrerande betalväggar. Men om du behöver allt-i-ett-enhetssrensare, lyckas inget alternativ helt perfekt.
Proffstips
När du är klar med Smart Städa, kombinera det med manuell filhantering eller till och med iCloud Optimering (Inställningar > Foton > Optimera iPhone Lagring) för att förlänga lagringsfriheten. Det är som att rensa din digitala skräplåda—börja enkelt, och gör de mer komplicerade sakerna senare om det behövs.
Slutsats? Smart Städa är det bästa gratis valet om du håller dig till det grundläggande. Något mer avancerat? Då får du betala för det, vare sig du gillar det eller inte.